Om oss TekniCare
Fri frakt vid köp av 3 eller fler produkter!
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
page
post
product

Galaxy S9+

När olyckan har varit framme och du behöver reparera din Galaxy S9+ är det dags att höra av dig till oss på TekniCare så hjälper vi dig direkt. Våra tekniker har lång erfarenhet av reparationer och vi ger självklart garanti på arbetet! 

En Galaxy S9+ tar runt 30 minuter för oss att laga!

Reparationspriser

  • Felsökning - preliminär 0:-
  • Felsökning - vätskeskada 398:-
  • Ominstallation 298:-
  • Skärm - Original 2998:-
  • Batteri 698:-
  • Baksida 698:-
  • Laddport 698:-
  • Kamera - fram 698:-
  • Kamera - bak 998:-
  • Högtalare/mikrofon 698:-
  • Knappar 698:-

Ovan är de vanligaste felen vi åtgärdar på Samsung. Självklart kan vi utföra mer avancerade reparationer så som byte av trasiga kretsar på moderkort som styr touch, laddning, ljud mm. Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Galaxy S9+
Modellnummer Samsung Galaxy Galaxy S9+: SM-G965

Bra att veta

Vi på TekniCare är helt transparenta mot våra kunder om vilka reservdelar vi använder. Förtroendet vi har fått från våra kunder är grundläggande för oss eftersom vi är stolta över vad vi gör och vad vi har att erbjuda. Vi erbjuder flera lösningar men det är alltid du som kund som bestämmer hur och om du vill gå vidare.

Är priset det mest relevanta för dig som kund? Då kan du känna dig trygg när du besöker oss då vi alltid erbjuder dig det bästa priset. Har du fått ett lägre pris på motsvarande reparation så matchar vi priset. Reparationen ska dock kunna utföras samma dag inom det geografiska området med postnumret Växjö. 

Priserna på hemsidan bör endast ses som en riktlinje, då det kan hända att våra leverantörer har ändrat sina priser och vi då inte har hunnit uppdatera vår hemsida. Skicka gärna ett mail eller kom förbi butiken om du vill ha en dagsfärsk offert. 

Vi på TekniCare bryr oss om miljön och kvalitet även i valet av reservdelar.

I alla våra skärmreparationer har vi valt att endast använda originalskärmar från Samsung. Billigare alternativ har undersökts med efter en rad kvalitetstester, har dock resultatet varit så pass oregelbundet att vi har beslutat att inte reparera Samsung med andra skärmar än original. 

Det viktigaste för oss är att vi kan erbjuda reservdelar med kvalitet.

Har din Samsung dåligt batteri? Tråkigt men sant så klassas ett batteri i en Samsung som en förbrukningsvara och håller runt två år från första laddningen, eller när batterihälsan ligger under 85% och man känner att man behöver ladda ofta. Vi byter ditt batteri till ett som motsvarar originalbatteriets kapacitet. Så du kan fortsätta använda din mobil som förut. 

Hur man använder sin mobil kan dock påverka batteriets livslängd. En Samsung är inte gjort att utstå stora temperaturskillnader utan fungerar som bäst i rumstemperatur. Solsken eller minusgrader påverkar därför batteriets livslängd negativt och batteriet kan slitas ut i förtid. Vi rekommenderar inte att du laddar din mobil under natten. Dels för att det är en brandrisk eftersom mobilen alstrar värme under laddningen men även för att det sliter onödigt på batteriet. Ladda istället upp batteriet så mycket du hinner på kvällen för att fortsätta laddningen nästa dag.

 

Vi på TekniCare erbjuder sex månaders garanti på utbytt del vid reperationer, eller reparerad del vid lödningar. Observera att detta gäller endast den utbytta delen och inte hela produkten. Vätskeskador eller vätskeskadade enheter lämnas ingen garanti. 

Garanti för varor och produkter täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därför gäller inte garantin vid fel som uppstår vid egen förändring av varan så som funktion, utseende, ombyggnad, uppgradering m.m

Kvitto gäller som garantibevis.

Du som kund kan köpa en utökad garanti på 12 månader för 198 kronor i samband med köpet.

TekniCare erbjuder inget öppet köp på begagnade produkter och brutna förpackningar.

Rulla till toppen