Om oss TekniCare
0

Kundvagn

0
Subtotal: kr
Inga produkter i varukorgen.
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
page
post
product
0
0
Subtotal: kr
Inga produkter i varukorgen.

Problem med din hemelektronik?

Problem med din hem-elektronik?

Vi reparerar faktiskt även mer än bara mobiltelefoner och datorer! Eftersom vi har inställningen att allt går att laga tar vi oss tiden att faktiskt försöka hjälpa och fixa problem som kan uppstå med all hemelektronik. 

Alla har vi stött på eller stöter på problem med någon form av hemelektronik som normalt sätt bara fungerat. Det är dock inte lika lätt att ha full koll på var felet faktiskt ligger. Ingen är den andra lik och utbudet, innehållet och tekniken skiljer sig enormt mellan syfte tillverkare. 

 

Vad kan TekniCare göra?

Det kan vara lite otydligt att erbjuda reparation av hemelektronik. Det finns ett oändligt hav av tekniska prylar som vi faktiskt inte tänker på att dom kan behöva en reparation. 

Vi har fått in mängder av mer eller mindre udda hemelektronik i form av;

  • Bluetooth-högtalare med svullet batteri.
  • Spelkonsoler som blir för varma.
  • TV-apparater som saknar bild, trasig skärm/nätdel.
  • Speldosor vars knappar slutat fungera. mm.
hemelektronik

Vi kan reparera allt som inte startar, startar om sig, saknar bild och ljud, noterar felmeddelanden!

Reparation av din hemelektronik hos TekniCare går till såhär;

  1. Vid första kontakten beskrivs problemet för oss och vi gör en felsökning för att fastställa felet. 
  2. Därefter får du som kund ett kostnadsförslag på lösningar. 
  3. Om du väljer att gå vidare med reparation så beställer vi eventuella reservdelar (om det är något vi inte har i lager). Och ser till att din hemelektronik får vara med ett tag till.
    -Bra för plånboken och bra för miljön! 

Hör av dig till oss eller kom in med din hemelektronik så hjälper vi dig!

Felsökning

Det är oftast svårt att direkt säga vad det är som orsakar just ert problem. Därför vill vi helst göra en ordentlig felsökning innan vi går vidare med en lösning. Självklart anpassar vi oss efter de önskemål ni som kund har så löser vi det på bästa sätt.

Vi tar en felsökningsavgift på 498kr för att täcka tid och kostnader om du som kund inte väljer att gå vidare med reparationen. 

Väljer du att reparera hos oss bjuder vi självklart på felsökningskostanden!

*Ibland måste vi göra en enklare reparation för att veta om det är fler fel på enheten och p.g.a. det så tar vi en preliminär kostnad (självklart pratar vi med er innan om det behövs i ert fall), det ingår sedan i det slutgiltiga reparationspriset som vi återkommer med.

Mjukvarufel

Är din hemelektronik-pryl seg eller på annat sätt inte beter sig normalt så är det oftast på grund av att mjukvaran ställer till det, så som t.ex. program, operativsystemet, uppdateringar m.m.. 

Vi kan hjälpa till med rensning av onödiga program, filer och virus. Annars är en ominstallation ett bra alternativ då man återställer allt på produkten.

Vid en ominstallation så återställer man den till fabriksinställning. Alltså som den var när den var ny. Så ställer man sedan in inställningarna från början. Detta löser alla mjukvarufel och brukar som sagt vara den bästa lösningen när man har problem som är mjukvaru-relaterat.
Finns det information så sparar vi först det till en extern källa, rensar allt och lägger sedan tillbaka informationen igen.

Hårdvarufel

Är hemelektronik fysiskt skadad så tar vi reda på möjligheten att byta ut det åt er. Viss hemelektronik kan vara svåra att hitta reservdelar till, men vi gör självklart ett försök!

Vi reparerar allt som inte startar, startar om sig, saknar bild och ljud, noterar felmeddelanden!

Tid och priset skiljer sig mycket beroende på tillverkare, modell  och om vi måste beställa från annat land. Men det är alltid bäst att höra av er så hjälper vi er!

Butiken

Butiken befinner sig mitt i Växjö city, 3 minuters gång från stationen, mitt emot Kungsgrillen. Klicka här för att se en karta! 

Vi vill finnas där för dig när du behöver oss! Varesig du är privatperson eller företag. Därför har vi öppet varje dag med generösa öppettider. Men det går självklart att kontakta oss även utanför dessa öppettider!

Självklart gör vi vad vi kan för att coronasäkra butiken med handsprit och munskydd. Butiken har även stora fönster som man tydligt kan se hur många som är inne just nu. Vill man ändå få hjälp utomhus ring oss så kommer vi ut och hjälper dig!

Butiken är fylld med nya och begagnade mobiler, surfplattor och datorer. Men även tillbehör så som laddning, skal, skärmskydd, datorväskor och tillbehör till smarta hem.

Vi reparerar allt på plats i butiken medan ni väntar. 

Butikens öppettider:
Måndag till Fredag 10-18
Lördag 10-16
Söndag Stängt

butiken framsida
Scroll to Top